12 Şubat 2010 Cuma

Elmali Kurabiye...

 Kurabiyelerin tarifi SeMaVeR (Hatice) arkadasimiza aittir,aynen aktariyorum

Malzemeler:

  • 250 gr. eritilmiş tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • Aldığı kadar un (4-5 bardak )
  • 1 paket kabartma tozu
İç malzemesi için: 4-5 adet elma, 1 çay bardağı toz şeker, tarçın, çekilmiş ceviz
Not: Tarifte 6 adet elma, 2 su bardağı ceviz kullanılmış, damak tadınıza göre miktarları ayarlayabilirsiniz.

Hazırlanışı: Öncelikle elmalı harç hazırlanır, rendelenmiş elmalar şekerle birlikte pişirilir, ocaktan alınca tarçın ve dövülmüş ceviz eklenir, karıştırılır, soğumaya bırakılır.
Hamuru için olan malzemeler karıştırılır, azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlanır. Hamura top şekli verilerek üzeri örtülüp 20 dk bekletilir.
Hamur iki eşit bezeye ayrılır, merdaneyle ayrı ayrı dikdörtgen şeklinde açılır. Elmalı harç dikdörtgenlerin üzerine yayılır. Hamurun uzun kenarından başlayarak rulo şeklinde sarılır.
(Bu aşamada streç filme sarıp dolapta veya buzlukta biraz bekletirseniz kesmesi daha kolay oluyor) Rulolar bir parmak kalınlığında dilimlenip yağlanmış tepsiye dizilir. 180 derecede ısınmış fırında pembeleşene dek pişirilir. Ilındıktan sonra üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir.
Elmalı katlamalar için hamur merdaneyle açılır, çok kalın olmasın, kareler kesilir, ortasına elmalı harçtan yerleştirilir, iki ucu üst üste kapatılır.

Mihriban

7 yorum:

  1. kurabiyeler kadar tabağında çok şık ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Elmalı tabakta elmalı kurabiye:) Bu ne uyum ne güzellik..
    Cidden çok şık görünüyorlar ellerine sağlık canım benim....

    YanıtlaSil
  3. "Ay bu ne güzellikkk" oldu ilk iç tepkim :)
    Hatice hanımda gördüğümde de elmalı kurabiyelerin bu hali çok hoşuma gitmişti, eh Mihriban'ın da elinden bir başka güzel çıkmış :)
    Eline koluna sağlık :)

    Mayalar konusunda ise tabiki alabilirsiniz kardeşim ne demek.. İnşallah sizin de vesilenizle daha çok kişiye ulaşırız..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik yengecim harika elma tabak elmali kuberiye tablo gibi olmus
    kurabiyeler gelince tadi nefisti ama ben bereketine sastim bana getirdiklerinden kimlere nasip olmadi ...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık Mihriban, kurabiyeler harika görünüyor, tabağında çok şık, hoş bir sunum olmuş:))
    Kurabiyeleri bu şekilde yapınca Sevgili Fatma'nın da belirttiği gibi oldukça bereketli oluyor:)
    tariften memnun kalmana da çok sevindim, afiyet şeker olsun:))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Esselamu aleykum,
    sevgili Mihriban hanım,
    elmalı kurabiyeyi çok severim,bu şekilde hiç yapmadım,malzeme aynı ama şekilleri daha güzel,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık bu ne hoş bir görüntü.Çok begendım.blogunda cok hoş görunuyor.izlemeye aldım blogunu.bende paylaşımlar için beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)