17 Şubat 2010 Çarşamba

K.Maraş Çöregi...

 
 Geçen pazar gunu yapmis oldugumuz memleketimize has olan çorek tarifimiz var bugun;
Onceden sadece Ramazan Bayramlarinda yapilirdi,evde çorek hamurlari hazirlanir,mahalle firinina yollanirdi,tas firinda pisen çorek daha bir lezzetli olurdu.
Bayramda gelen misafirlere hosafla ikram edilirdi, nede lezzetli olurdu,nede yerdik...Simdilerde hersey gibi çorekte fabrikasyonlasti...Herzaman rahatlikla bulunuyor artik.
Coregimiz birde mevlid okutuldugu zaman,gelen misafirlere dagitilmak uzere yapilir.Hem tuzlusu hemde sekerlisi olur,ben tuzlusunu tercih etmisimdir herzaman :)  en guzelide uzun sure saklanabilir ozellige sahip olmasi.
Bu çorekleride ortagim Fatma'nin pazartesi gunu okuttugu mevlid için hazirlamistik,eveeeet simdi geçelim tarifimize,olçulerimizi azaltarak veriyorum.

 
Malzemeler: 
  • 500gr. tereyag
  • 1 çay bardagi siviyag
  • 1 kilo un
  • çorek otu,susam,tuz (isterseniz sekerlide yapabilirsiniz)
  • yarim paket kabartma tozu
  • 1 su bardagi sut
Yapilisi:
Sut hariç butun malzemeler karistirilir,
yeteri kadar sut ilavesiyle kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edilir,

yumurta buyuklugunde bezelere ayirip,hamurlarimizi 1 cm kalinliginda açalim,
herkeste bu merdaneden bulunmaya bilir,onun içinde bezelerimizi merdaneyle 10cm çapinda  açip çatalla sekil verebiliriz,
Firinimizi onceden en yuksek derecede isitiyoruz,çok sicak olmali!!!!
hazirladigimiz çoreklerimizi firin tepsisine diziyoruz,tepsiyi yaglamamiza gerek yok,
tepsimizi firinin en alt katina yerlestiriyoruz,çoreklerin  altlari kizarinca diger tarafinida çevirip kizarmasini sagliyoruz,çoreklerimizin kitir kitir olmamasina dikkat etmeliyiz...


 Mihriban

29 yorum:

  1. ellerine saglik canim ortakgim cok guzel olmus neydi o pazar ole hem pisirdik hem yedik ama ben pek tadini alamadim o kadar ozlemisim ki yakin zamanda birdaha yapalimm:))))))

    YanıtlaSil
  2. Pişirin pişirin yeyin bakalım,aklınıza geldim mi bari:)
    Mihribanım bunlar süper duruyor ya,bunu mutlaka denemeliyim ellerin dert görmesin bacım....

    YanıtlaSil
  3. Mihriban harıka görunuyorrr.hamur işlerını zaten severım.ne kadar yememeye dıkkat etsemde dayanamıdıgım seydır:)ellerine saglık canım.Bunu yapılacaklar arasına alayım pratıkte sayılır.sevgilerr

    YanıtlaSil
  4. Evet fatmacim en kisa zamanda yapalim,hatta ben hemen yapmayi dusunuyorum,bendekileri dayin bitirdi bile :)

    Cahidecim inanki her sohbetimizde sen varsin :)
    uzun zamandan beri tanisiyormusuz gibisin bizim için.

    Tesekkurler tulin hocam,evet bizler için en dayanilmaz seydir hamurisi...denemenizi tavsiye ederim çay ve beyaz peynirle harika oluyor :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de istiyorum bu merdaneden :)
    Çöreğin tarifine bakınca süper bir tat olduğu anlaşılıyor, çörekotlu olması ise benim için ayrı bir güzellik çok severim :)
    inşallah bunları denemek istiyorum, evde ekmek çörek yapmayı çok seviyorum eline sağlık Mihriban

    YanıtlaSil
  6. Canin saolsun Handenurcum,
    inan memlekette olsaydim hemen yollardim,

    denemeni tavsiye ederim hem kolay hemde lezzetlidir kendileri :)

    YanıtlaSil
  7. Hanımlar size bir mim var blogumda :)

    YanıtlaSil
  8. Mihriban ben hala kızı Zehra annemde bizde siteni ziyaret ettik çöreklerine bayıldık.İki gün önce şerifedeydik köpeğin ölmüş başın sağolsun :) Halacığının selamı var gözlerinden öpüyor. K.Maraştan kucak dolusu Sevgiler Selamlar.. Canım kardeşim.
    Zehra YÜCE

    YanıtlaSil
  9. Mihribaaaan,Fatmaaa nerdesiniz kızlar.Cumanız mübarel olsun.Dualarınız kabul olsun inşaallah...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Mihriban, çörekler harika görünüyor, Maraş'a gittiğimizde fazla da zamanımız olmadığından denk gelmedik, bir daha gidersek aklımızda olsun:))
    malzemelere bakılırsa oldukça yağlı bir çöreğe benziyor, bu malzemelerle ne kadar çıkıyor, ölçüler azaltılabilir sanırım...
    merdaneyle şekil vermesi de pek pratikmiş, ellerine sağlık, hayırlı cumalar...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Hatice Maras gelmis olmaniza çok sevindim :)bir dahaki sefere mutlaka almanizi tavsiye ederim,

    evet çoregimiz oldukça yagli oluyor :D
    biz verdigim olçulerin iki katini yapmistik,ortalama 75-80 adet çikti saniyorum, verdigim bu olçulerlede bu sayinin yarisi kadar çikar,
    bu olçuleride yariya indirebilirsiniz :)
    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  12. Zehra ablacim hosgeldin,
    evet kopegimiz öldü,çok uzulduk ama omru o kadarmis :(
    ablacim her zaman bekliyorum,
    bende halamin ellerinden opuyorum :)
    bendede sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  13. Olá, amiga!
    Conheci seu cantinho... é tudo de bom!!!
    Lindo, criativo, nutritivo e delicioso... amei!...
    Você é muito talentosa... parabéns!
    Espero você em:
    magiadaines.blogspot.com
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Itabira - Brasil

    YanıtlaSil
  14. Mihriban harika gozukuyolar
    daha once sizde yemistim gercekten
    tadlari cok guzel ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  15. Canım bana şekerlisinden ayır, yanına çayda isterim ama..:)

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Bu çöreğin ününü çok duydum ve çok merak ediyorum. Hiç yemedim. Eğer Kahramanmaraş'a gittiğimde bunu biliyor olsaydım şu merdaneden kesşin alırdım :) Ama hiç görmemiştim bile. Aklımın bir köşesindedir hep. Nasipse çataldan ziyade bu merdaneyi edinip onunla yapmak istiyorum. İkinizin de ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. ne guzel, cok gururlandim ben gurbette yasayan biri olarak k.maras yazisini gormek bile duygulandirdi beni :( ki lezzetleri aldi goturdu beni :) sitenin sahibi acaba k.marasli mi? :)

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Kelebek Misali,
    evet memleket K.Maras,
    anladigim kadariyla sende K.Maras'lisin degilmi?:)

    YanıtlaSil
  19. Eveet, bende k.marasliyim :) cok cok mutlu oldum:) artik hep burdayim insallah ;)

    YanıtlaSil
  20. -Sevgili Kelebek Misali
    çoook memnun oldum :)her daim beklerim insaAllah.

    YanıtlaSil
  21. fırını ısıt diyorsunuz sadece altınımı ısıtıcam kaç derecede ısıtıcam fikir verirmisiniz ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firinin sadece altini isitiyoruz,250 derecede olacak...

      Sil
  22. fırında sadece altınımı ısıtıcaz kaç derecede ısıtıcaz tamolarak bilgi verirmisiniz bunda maya varmı ??

    YanıtlaSil
  23. fırında sadece altınımı ısıtıcaz kaç derecede maya kullancakmıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maya kullanmiyoruz efendim,sadece kabartma tozu kullaniyoruz,malzeme listesinde goruldugu gibi...

      Sil
  24. tarif için çok teşekkür ederim. 10 gün içinde 3 kez yaptım :)) kesinlikle mükemmel.. emeğinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  25. Hayırlı cumalar arkadaşım tarifiniz yayında harika bir yöresel tarif kazandırdını etkinlige mihriban hanım desdegin için teşekkürler tekrar beklerim katılmanı bizden esirgemeyin bu güzel buram buram kokan yöresel yemklarinizi

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar tereyağı bu hamurun içine katı halde mi yoksa eritilerek mi konacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Nagehan hanim,
      evet tereyagini eriterek katiyoruz.

      Sil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)