26 Eylül 2010 Pazar

Kemalpaşalı Muhallebi ve birazcık uzun bir tatil...

Yagmurlu ve soguk bir pazar gununden herkese merhabalar,
basliktada belirttigim gibi uzun bir tatile çikiyorum,Allah nasip ederse ekimde Turkiye'ye uçuyoruz,tatli bir telas ve Kurban Bayrami için.Uzun yillar sonra ilk defa memlekette ve ailelerimizle birlikte bayram geçirecegiz,onun için çok mutlu ve heyecanliyim :))
Benim yoklugumda sevgili ortagim Fatma'yi ve blogumuzu yalniz birakmayin lutfen.

Evet,sevgili Gulay Mutfak'ta arkadasimizin bu guzel tatli tarifiyle simdilik size veda ediyorum,tarif için arkadasima çok tesekkur ederim ve tarifi aynen yayimliyorum....


Malzemeler:
  • 1/2 paket kemalpaşa 
  • şerbeti için;
  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker 
  • muhallebi için:
  • 1 litre süt
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 adet limonun kabuğu
  • 1 paket vanilya
  • üzeri için:
  • toz antep fıstığı, tarçın, hindistan cevizi

Yapılışı: 
Kemalpaşanın şerbet malzemeleri bir tencerede az kaynatın. Kemalpaşaları içine atıp yumuşağıncaya kadar pişirin. Şerbeti soğuması için 1-2 saat bekleyin. Muhallebi için; margarini eritin, unu ekleyin. Sürekli karıştırarak kavurun. Üzerine ılık sütü karıştırarak ekleyin. Şekeri, rendelenmiş limon kabuğunu ekleyip, muhallebi kıvamına gelene dek pişirin. Ocaktan alıp vanilyayı ekleyin ve karıştırın. Kaselere 2-3 adet şerbeti süzdürdüğünüz kemalpaşalarda yerleştirin. Üzerine muhallebiyi paylaştırıp istediğiniz gibi süsleyin...
Afiyet olsun...


 
  
Mihriban

22 yorum:

  1. mihriban canım ellerine sağlık..deneyip beğenmene çok sevindim..
    hoş geliyorsun türkiye'ye!!
    tüm aile bir arada bayramların tadı da başka oluyor dimi..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Mutlu tatiller diliyorum,güle güle gidip,güle güle dönün inşallah..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik canim harika bir tatli olmus bayilirim sutlu tatlilara
    demek tatile gidiyosunuz ne guzel allah nasip ederse bizde ekim ayinin sonunda turkiye yolusuyuz senin gibi
    hayirli yolculuklar olsun
    simdiden iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor canım.ellerine emeğine sağlık.güzel bir hafta ve iyi tatiller diliyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Mihriban canim size hayirli yolculuklar ve iyi tatiller diliyorum. Keyifli, mutlu, huzurlu gidip ayni sekilde geri donun INSAALLAH. Kendini fazla ozletme ama.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Mihribancım ellerine sağlık tatlın çok güzel görünüyor. Blogda biraz ayrı kalacak olmamız üzücü ama senin adına çok sevindim. İnş muhteşem bir tatil, bayram ve tatlı telaşe geçirirsin =) Şimdiden iyi tatiller, hayırlı yolculuklar.

    YanıtlaSil
  7. İyi tatiller,muhallebi de nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Mutlu ve huzurlu tatiller diliyor dönüşte Maraş'a özgü yemek tarifleri beklentimi hatırlatmak istiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. hayırlı tatiller diliyorum. sağ salim kazasız belasız evinize dönersiniz inşallah. tarif süper ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. tatlı harika değişik de olmuş ellerinize sağlık
    iyi tatiller iyi yolculuklar

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor tatlı..
    Hayır ve umutla gidin / dolu dolu dönün inşallah gülüm.
    Sevgi ve muhabbetle

    YanıtlaSil
  12. Mihriban cım,
    Ne tatlı bir tarif olmuş:)) ellerine sağlık.
    Seni şimdiden özlemeye başladım, türkiye ye geldiğinde tel. numaranı verirsen seni aramak isterim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Mihribancım eklemeyi unutmuşum. Sadece Maraş'ta mı kalacaksınız yoksa başka illere de uğrayacak mısın? Ve telefon numaranı bildirirsen sesli de tanışırız inş =)

    YanıtlaSil
  14. Yengecigimm gonlunce guzel bir tatil gecirmeni diliyorum...Gule gule git gule gule gel insallah :) Bayraminda tadini cikar bizim icin...
    Muhallebide nefiss gorunuyor ellerine canina saglik olsun

    YanıtlaSil
  15. çok farklı bir sunum, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. nasılsın arkadaşım,blogun seni özlemiştir,eminimki sende...
    selmlar

    YanıtlaSil
  17. SA,Mihribanım,sağlıkla RABBİM,sevdiklerine kavuştursun hayırlı tatiller.A.E.O

    YanıtlaSil
  18. MIHRIBAN OZLEDIM VALLA YAAA. HADI GELIN ARTIK.

    YanıtlaSil
  19. merhaba ben geldim tatil nasıl gidiyor. çok özledik valla sizleri çabuk dönün. iyi tatiller

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Mihriban, gercekten uzun bir tatil oldu ama arada bi ses verseydin ozledik ama. Fatma; da bisi yazmiyor zaten, blog issiz kaldi.

    YanıtlaSil
  21. selam kızlar nerelerdesiniz hiç görünmez oldunuz umarım ikinizde iyisinizdir neden ara verdiniz paylaşırmısınız lütfen merak ettim sizi?
    sevgiler
    Aynur

    YanıtlaSil

Yorum ve onerileriniz bizim için çok degerli,çok tesekkurler :)